• Addix_Orangerie_01
  • Addix_Orangerie_06
  • Addix_Orangerie_04
  • Addix_Orangerie_05
  • Addix_Orangerie_07
  • Addix_Orangerie_02
  • Addix_Orangerie_03
  • Addix_Orangerie_08

Authentieke uitstraling dankzij moderne printtechniek

De St.-Josephkerk dateert uit 1859 en zou één van de laatste laat-neogotische kerken uit die bouwperiode blijken. In 1989 is de voormalige kerk van de gemeente overgenomen voor het symbolische bedrag van een gulden. Na een verbouwing van ruim anderhalf jaar opende op 6 september 1991 de Orangerie haar deuren. In het hart van ’s-Hertogenbosch, midden tussen de sfeervolle winkelstraten, cafés en mooie Binnendieze. Prachtige muurschilderingen en subtiele decoraties maken van de Orangerie een stijlvolle en bijzondere locatie.

Als er in een voormalige kerk vernieuwingen aangebracht moeten worden dan denk je niet direct aan moderne toepassingen. Locatiemanager van de Orangerie: “Wij willen de entree graag een unieke uitstraling geven”. Een groot raam met uitzicht op de Sint Josephstraat, daar moest wat mee gebeuren. Hetzelfde geldt voor de verschillende ruiten en schuifdeuren van de entree zelf. Met een blik in de voormalige kerk…. het moet authentiek blijven was ons plan. Het glas-in-lood dat de meeste kerken zo sierlijk maakt, dat willen we graag terug laten komen. Middels het samenvoegen van verschillende sfeerbeelden hebben we een fotocompositie gemaakt en afgedrukt op transparant stickermateriaal. Deze innovatieve printtechniek bleek de juiste oplossing om het grote raam een vernieuwde en toch authentieke uitstraling te geven. Het reeds aanwezige hekwerk aan de buitenzijde van het raamt maakt het geheel helemaal af. De Orangerie is een betoverende locatie voor talloze events en meetings. Addix is vereerd een stukje van dit prachtige gebouw een nieuwe creatieve invulling te hebben kunnen geven.